Hoe staat het - als communicatieprofessional - met je eigen communicatie?
Snoeien en groeien in je communicatie
Ben je zelf een toonbeeld van communicatie? Of heb je
vooral kennis over communicatie?
Leer je rol als communicatieadviseur, woordvoerder of
projectleider van campagnes effectiever vervullen. Hoe? Door je taal en
technieken uit te breiden, met woorden die werken en nieuwe manieren om lastige
gesprekken te voeren. Op basis van het effectieve ‘Geweldloze Communicatie’.
Je opdrachtgever slaat ondanks je advies toch zijn eigen weg in. Je concept is ‘platgepraat’ door de vele consultatierondes en meelezers. Je samenwerkingspartners komen hun afspraken niet na ondanks jouw vele inspanningen hen hieraan te herinneren. Herken je deze situaties?
Doel van de training:
Communicatieprofessionals ontdekken hoe sommige
communicatiepatronen hen onbedoeld tegenwerken. Ze leren hierin te snoeien. En
te kiezen voor een effectieve procestaal die verbindt en tot synergie leidt. Door
vanuit authentieke behoeftes te communiceren vind je verrassende oplossingen
die voor beide partijen winst betekenen.
Na de training:
- weet je wat je zelf kunt doen om de communicatie te verbeteren;
- kun je een verzoek formuleren waaraan de ander wil bijdragen;
- kun je op meerdere manieren luisteren, achter de ‘nee’ (de weerstand/ onmacht) van de ander een ‘ja’ horen en ken je de valkuilen bij luisteren;
- kun je een gesprek voeren op inhoudelijk én procesmatig (‘onderstroom’) niveau en hiertussen schakelen.
Inhoud:
Hoe geef je
feedback? Hoe ontvang je feedback? Hoe maak je heldere afspraken? Hoe houd je
elkaar daaraan? Hoe verplaats je je in de wensen van je klant/opdrachtgever?
Hoe uit je je zorgen? Hoe stuur je op meer samenwerking en resultaat? Deze
vragen komen aan de orde.
De training bestaat uit theorie, oefeningen, reflectie. We
werken met eigen praktijksituaties. Deze concrete en ervaringsgerichte aanpak
zorgt voor een optimaal leereffect en toepassing in de praktijk.
Voor wie:
Communicatieprofessionals die vakinhoudelijk expert zijn en
effectiever willen worden in hun rol als adviseur, projectleider van
multimediale campagnes of woordvoerder/ persvoorlichter.
Duur: 2 dagen (van 9.30 – 17.00 uur).
Data 2011: Woensdag 11 mei en woensdag 18 mei 2011.
Investering:
20% korting van Logeionleden: € 640 (ex BTW) voor ZZP-ers en
€ 800 (ex. 19% BTW) voor organisaties.
Voor niet-Logeionleden: € 800 (ex BTW) voor ZZP-ers en € 1000(ex 19% BTW) voor
organisaties.
Locatie: Utrecht (Volksuniversiteit, Seats2meet of vergelijkbaar).
Groepsgrootte: 6 – 12 personen.
Te ontwikkelen competenties:
Uitdrukkingsvaardigheid, luistervaardigheden,
inlevingsvermogen, samenwerken, sensitiviteit, resultaat- en mensgerichtheid,
gedeelde macht, eigen verantwoordelijkheid, initiatief, klantgerichtheid,
zelfreflectie, omgaan met conflicten.
Geweldloze Communicatie:
De training is gebaseerd op de procestaal Geweldloze
Communicatie, ontwikkeld door Marshall Rosenberg. Deze technieken worden
wereldwijd toegepast bij conflictpreventie en synergie.
Trainer:
Drs. Nicole van Ladesteijn, communicatietrainer en
–adviseur, met ruime ervaring op het vlak van woordvoering, communicatieadvies
en campagnemanagement bij de (rijks)overheid (zoals de ministeries van SZW,
I&M, EL&I en OCW, het IPO, de gemeente Amsterdam) en maatschappelijke
organisaties als WNF.
Eigenaar van adviesbureau MediaWijs en trainingsbureau
CommunicatieWijs.
Inschrijven: Via www.communicatiewijs.nl.
Meer informatie:
Nicole van Ladesteijn, nicole@communicatiewijs.nl,
06 26 066 546.